Saturday, February 14, 2015

Alhamdulillah syukur. Rezeki hari Jumaat. Harap semakin bertabah nak habiskan degree PJJ ni.

Assalammualaikum.

Semalam sebenarnya hari yang di tunggu-tunggu semua student UiTM termasuk lah aku. Result keluar hari ni wei ! Aku daripada malam dah rasa nak marah-marah orang, dah rasa nak muntah-muntah. Lepas tu berkali-kali lah bukak student portal. Try lah kan nak tengok result sem ni kan. Tapi still tak boleh jugak, sistem cakap result hanya akan dikeluarkan pada pukul 9 pagi, 13 February 2015.

Sebenarnya lama dah tahu tarikh result keluar bila. Tapi stress punya pasal aku bukak student portal banyak kali malam 12 haribulan tu jugak. Hahahaha saja nak puaskan hati diri sendiri kan. Nasib baik sistem tu tak boleh bercakap. Kalau dia boleh bercakap mesti dia maki-maki aku. Hahahaha. Tak penyabar sangat.

Aku bukanlah excited sangat pun nak tengok result, takut adalah sebab takut ada paper kena repeat. Biasalah kan, bila dah buat degree PJJ ni rasa macam malas je nak study bila exam tu. Study pun ala kadar je. Tuh yang rasa debar-debar je bila result dah keluar. Mulalah aku tak boleh nak tidur malam tu kan.

Esoknya pun, hari Jumaat semalam, aku masuk kerja awal uolls. Yelah nak check email cepat-cepat. Manalah tahu kan result dah masuk dalam email kan. Lepas tu bila dah check, still tak dapat jugak. Ahhh stress nya. Wahai Azreen Zunairah kau reti tak result keluar pukul 9 pagi. Sekarang ni baru je pukul 8.30 pagi. Reti tak, reti ?

Lepas aku dah berlari-lari dalam office jumpa bos mintak sign semua, dah settle segala kerja aku. Dalam pukul 10 pagi macam tu lah, perlahan-lahan je aku check email. Fuhh fuh tarik nafas. Kecoh je lebih kan. Tapi hati aku ni dah kemain dah dup dap dup dap. Bukak-bukak je email aku nampak satu email dari UiTM. First thing aku cari bila bukak email tu, aku nak tengok subjek Investment Analysis dulu sebab subjek ni yang paling killer and buatkan aku macam nak pengsan bila study subjek ni. Sekali tengok, fuhh Alhamdulillah. Lulus semuanya. Tak da kena repeat. Yeayyyyyy ! Cepat lah masa aku boleh habiskan degree ni. Yeayyyy suka suka !





Alhamdulillah rezeki hari Jumaat. Lepas dah dapat result ni, laju-laju aku mesej emak aku and bagitahu pasal result ni. Hehehehe. Saja nak bagitahu dia yang aku takda fail, semua lulus. Haaa lulus tu penting hokayy. Kalau tak, buang masa aku je nak kena repeat balik subject tu semua. Apa-apa pun syukur Alhamdulillah.

Terima kasih lah ye sebab sudi nak baca luahan perasaan aku ni kan. Hahahaha.

Oklah bye !

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...