Wednesday, August 11, 2010

Juadah hari pertama berbuka puasa (Day 1)

Assalammualaikum semua..macam mana dengan juadah berbuka puasa..harap-harap semuanya rasa sedap..Reen hari nie dekat rumah sewa semuanya makanan yang home made punya tau..tak main lah beli-beli makanan..hahaha tipu je..ada jugak pegi bazar tadi tu pun beli kuih cara manis dan cara berlauk tau.

Tapi yang paling best  hari nie..reen balaja cara-cara nak buat karipap dari roommate reen juga si Chef Sabrina..huhu..memula memang tak semenggah arr rupa karipap yang reen buat..tapi nasib baik akhirnya jdi jugak..nak tengok hasilnya tak?huhu

Dalindareen3199 yang nie reen punya..tengoklah punya tak cantiknya reen kelim yang tepi tu..huhu

Dalindareen3200yang nie pula kawan reen si eida yang buat..cantik kan dia buat?huhu

dan hasilnya…..

Dalindareen3201 

then tengoklah lauk yang reen dan kawan-kawan reen buat untuk hari pertama berbuka puasa..huhu

Dalindareen3203 ~sambal goreng tempe dan ikan bilis~

Dalindareen3204~ ayam masak merah or sambal ayam ~

Dalindareen3212

~mihun goreng~

ok itu sajalah reen nak tunjukkan..xdalah semewah mana pun tapi boleh katakan buncit juga lah perut masing..masa nak sembahyang time sujud paling seksa..hahaha..ok bebboii..nantikan juadah berbuka puasa untuk hari kedua puasa..daaa!!!

“What Distance I’d Go for My Other Half”

Rasa macam pelik je kan bila reen post title yang romance macam nie kan..tapi pengorbanan nie semua dibuat untuk pakcik yang akan memberi duit raya dan tiket free dekat reen (kalau dapat..) sapa lagi kalau bukan pakcik ‘nuffnang’ saya yang handsome dan cantik nie..

ok berbalik kepada tajuk diatas..apa pengorbanan yang sanggup reen lakukan untuk sidia?sebenarnya tiada perkataan yang dapat digambarkan untuk buktikan kesetiaan dan cinta reen kepada si dia. Memang susah sangat nak cerita lagi-lagi bila kena publish dekat blog yang sememangnya akan dibuka dan dibaca oleh kawan-kawan dan family reen.

So disini reen nak ceritakan sikit pasal cinta hati reen dan entry yang satu nie dibuat khas untuk lelaki yang sedang bertakhta di hati reen.

going_poster

Sayangkuh Fazrul Hisham, reen tak tau macam mana nak buktikan lagi cinta reen dekat awak!tapi yang awak kena tau yang reen terlampau sayang sangat dekat awak dan tak sanggup kehilangan awak. Reen minta maaf kalau selama nie reen selalu sakitkan hati awak tau.

Dalindareen3050

Sedih rasanya bila fikirkan masa kita sama-sama tak ada duit masa praktikal, awak sedaya upaya akan bagi and belanja kan duit elaun awak yang tak sampai berapa kerat tu semata-mata nak pastikan awak dapat belanja reen dan gembirakan reen. Reen hargai sangat-sangat tau.

Lagi satu peristiwa yang Reen ingat sangat masa dekat poli lepas keluarkan duit, Reen merajuk sebab awak tak nak hantar reen dekat rumah kawan reen so then reen terus tak nak naik motor dengan awak. Awak pujuk reen naik motor dengan awak tapi reen tak nak . Maybe lepas tu awak geram dengan reen awak terus rentap tangan saya and tarik sekuat hati awak. Sebab reen tak tahan coz sakit sangat reen terus menangis dekat situ jugak and terus balik rumah tinggalkan awak. Awak takut sangat sampai mintak maaf berkali-kali dengan saya. Reen mintak maaf tau sebab buat awak macam tu tapi betul reen nanges sebab tak tahan sangat sakit.

So dekat entry yang satu nie saya nak dedicated lagu yang special untuk awak. Lagu yang suka kan ♥♥

Jika ada yang bilang ku lupa kau
Jangan kau dengar
Jika ada yang bilang ku tak setia
Jangan kau dengar
Banyak cinta yang datang mendekat
Ku menolak
Semua itu karena ku cinta kau


Jika ada yang bilang ku tak baik
Jangan kau dengar
Jika ada yang bilang ku berubah
Jangan kau dengar
Banyak cinta yang datang mendekat
Ku menolak
Semua itu karena ku cinta kau
Kau

Saat kau ingat aku ku ingat kau
Saat kau rindu aku juga rasa
Ku tahu kau slalu ingin denganku
Ku lakukan yang terbaik yang bisa ku lakukan
Tuhan yang tahu ku cinta kau
Jika kau tak percaya pada ku
Sakitnya aku
Jika kau lebih dengar mereka
Sedih hatiku
Banyak cinta yang datang mendekat
Ku menolak
Semua itu karena ku cinta kau
Kau

Sejauh mana pengorbanan yang sanggup saya lakukan? Saya akan lakukan apa-apa pun untuk buat awak cinta dengan saya tau. kalau tak xdelah saya sanggup meluahkan perasaan saya di blogger nie semata-mata untuk dapat tiket free dari pakcik nuffnang. Apa-apa pun saya cinta awak lebih tau fazrul Hisham dari pakcik nuffnang.hehehe

Update selalu kot!

Assalammualaikum semua..wah hari nie first puasa kan..so mcm mana dengan puasa yang pertama..ok atau ko??harap-harap semuanya akan berjalan lancar seperti biasa kan..

Reen baru lepas install windows live writer..apa bendanya tuh?rasa-rasanya semua da tahu kot..huhu..so dengan adanya benda nie semua..reen rasa reen akan jd lagi rajin kot nak update blog lepas ni..harap-haraplah..huhu

so maybe kot sepanjang bulan puasa nie reen akan update blog yang mana semuanya dipenuhi dengan juadah berbuka puasa..so nantikan jerklah..sedap tak sedap belakang cerita..tapi yang penting blog tetap gak perlu di update kan..huhu..

oklah ngantuk plak..nak sambung tidolah..bebboiii!!!

Saturday, August 7, 2010

Perubahan itu mematangkan kita.Tapi aku?

Asalammualaikum semua blogger dan rakan-rakan yang aku kasihi..huhu..lama betul arr tak update blog nie tau..nak katakan busy..tak busy mana pon..juz penyakit M teramatlah menebal..ditambah pula dengan keguguran rambut yang reen alami membuatkan reen tension yang teramat arr juga..housemate berkali-kali suggest suruh potong rambut..tapi reen macam nak tak nak je..yelah sayang kot rambut yang boleh dikatakan panjangnya da paras pinggang. Tapi bila tengok rambut yang segumpal-segumpal gugur time basuh rambut membuatkan reen terpaksa juga potong rambut.

Then semalam 6/8/2010 tamatlah riwayat rambut reen yang panjang berjela tuh..memang sedih yang teramat masa cina dekat salun tuh potong kan rambut.Boleh pulak reen menangis time cina tuh tengah potong rambut tau. Meleleh air mata tau time tuh.Amoi tuh siap kata..aiiyoo amoi rambut u manyak berat maa!!kena potong jugak..

So bila da siap rambut reen dipotong..reen tengok jerk lantai yang ada rambut reen tuh..alahai sedihnya. Rasa nak peluk-peluk and cium-cium je rambut tuh..kesiannya dia..hukhuk!gambar reen tak sempat nak snap..yerlah time tuh kan tengah sedih..mana nak ingat semua benda tuh..huhu..apa-apa pon..silalah komen rambut terbaru saya nieyh ae!huhu



sebelum rambut dipotong..aduhai tak boleh lah nak tengok semua nieyh!


after da potong!mmg sangat tak cantik!

memang orang cakap perubahan itu ada tanda kematangan kita..tapi reen rasa perubahan rambut yang reen buat nie macam tak matang je..huhu..daa!!!

Wednesday, July 28, 2010

Bila hati semakin tidak keruan!

Bila hati semakin berdebar-debar
otak semakin pening
badan semakin lemah longlai
hati semakin berdebar memikirkan masa depan
terfikir apa nak jadi lepas abis diploma
terfikir apa nak kerja tok dapat gaji yang memuaskan
macam mana nak bg duit dekat mak ayah
macam mana nak dapatkan duit nak beli rumah ngan keta
macam mana nak dapat duit tok kawin nanti

tetiba aku terfikir..
hado0ii asal lah tetibe semua nieyh muncul dalam pale otak aku!
kui..kui..kui..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...