Saturday, November 5, 2011

Selamat Hari Raya Aidiladha ! Rindunya dekat blog tembam ni ~

Assalammualaikum !

Rindunya dekat blog ni. lama sangat-sangat tak merepek and meraban tak tentu pasal dekat blog hitam ni ! Rasanya dah dekat 2 bulan kot aku tak mengadap benda alah ni. Bukannya tak ada semangat nak update blog tapi disebabkan broadband yang macam beruk, buatkan aku tak ada peluang langsung nak update. Tapi sekarang dah boleh dah nak update setiap minit setiap jam setiap saat. Hehehe ! Sekarang tengah packing-packing apa yang patut untuk balik kampung nanti.

Dalindareen7818

Dalindareen7819Pinggan mangkuk dah basuh ! So senang hati nak balik kampung.

Dalindareen7820 Lauk pun dah lama masak and masing-masing pun dah kenyang.

  Dalindareen7821

Dadih untuk saudara-saudara kat kampung pun dah lama siap !

Dalindareen7822

Kek pun dah masak jugak.

So disebabkan malas nak panjang kan cerita, aku nak ucapkan :-

Dalindareen7780

SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA UNTUK SEMUA !

JOM TENGOK LEMBU KORBAN RAMAI-RAMAI !!

Sunday, August 28, 2011

Nak dapat duit punyalah susah. Tapi bab menghabiskan duit memang senang. Ni semua sebab raya punya pasal ! Hehehe

Assalammualaikum !

Sekarang ni kalau perasan lah kan. Aku update blog mesti setiap hari sabtu or ahad. Nak buat macam mana kan. Masa dua hari ni je aku cuti dari segala kerja. Alah hari-hari biasa tuh bukan tak online, just letih dia lain macam and selalunya laptop tuh aku on sampai pagi. Setiap kali bangun sahur je, mesti kena marah dengan mak aku sebab tak off laptop. Pagi lepas sahur tuhlah baru nak concentrate online. Kesiannya lah aku kan. Broadband walau tak guna macam mana pun still kena bayar tiap-tiap bulan.

Boleh dikatakan bulan puasa ni macam-macam dugaan yang datang. Dengan kereta yang hari-hari aku bawak pergi kerja tuh rosak, dengan kipas kat rumah lah rosak. Macam tau-tau je gaji aku nak keluar. Tapi nak buat macam mana kan. Tuh semua dugaan bulan puasa so kita terima and layan kan je. Even kepala dok pening memikirkan mana nak cekau duit untuk beli baju raya, tudung raya, repair kereta lagi. Dugaan ohh dugaan.

So kita stop pasal benda-benda sedih ni, raya tahun ni aku rasa macam lain macam sikit sebab aku dah kerja and benda ni membuatkan aku macam tak layak je nak dapat duit raya. Tapi apa aku kisah. Aku still nak dapatkan duit raya jugak. Wei ! Aku tak kahwin lagi kot so masih layak untuk dapat duit raya ok. Nak tahu sebab apa aku nak duit raya sangat-sangat ? Sebab duit gaji aku semua dah dihabiskan untuk raya ni. Menangis sambil duduk tepi tangga aku jadinya.

Ni semua sebab shopping yang tak hengat dunia punya pasal tadi lah. Sedar-sedar duit dah tak ada dalam wallet. Terpaksa lah aku main cucuk-cucuk dekat mesin atm. Mengeluarkan saki baki duit gaji aku. Sob sob !

Dalindareen7365

Masa ni duit still ada lagi dalam wallet so masih senang hati untuk tangkap gambar dengan adik. Nak pergi shopping dengan bestfriend aku tak boleh pulak sebab dia kerja hari ni. So penyudahnya, hanya keluar dengan adik-adik and emak yang tercinta. Serius masa tengah siap-siap untuk keluar ni, aku rasa macam kekok je pegang barang mekap. Sebab dah lama gile kot aku tak pegang barang-barang mekap aku semua tuh. Pergi kerja pun just calitkan sikit vaseline. Then tak ada nak tempek apa-apa lagi dekat muka. Lantaklah orang nak cakap selekeh ke apa, yang penting aku tak kacau orang. Huhuhu !

Bila dah shopping-shopping tuh kan, dengan secara tiba-tiba ternampak satu benda alah yang comel and warna-warni. Disebabkan nak rasa punya pasal, aku pun rembatlah satu benda alah bawah ni.

Dalindareen7375

Jangan salah paham ok ! Aku makan time buka puasa tau. Seriously macaroon ni memang manis nak mampos. Aku makan benda alah ni pun kejap-kejap aku minum air masak. Memang ngilu lah gigi aku sebab rasa dia manis sangat. Sedap memang sedap tapi manis dia tuh buatkan aku tak minat sangat macaroon ni. Aku pun pelik macam mana orang boleh minat gila-gila nak makan macaroon ni. Sekarang pun still ada lagi tercongok macaroon ni dekat dapur tuh hah. Hati aku tak terbuka lagi nak makan benda manis-manis ni. Dahlah mahal gile benda alah ni, nasib baiklah kau comel macaroon oiit !

Disebabkan dah penat sangat shopping dari pagi sampai ke petang, aku dengan mak aku dah malas nak masak untuk berbuka. Last-last mak aku decide nak buka puasa dekat luar je.

Dalindareen7373

Bihun sup aku tawar sangat tau. Tak apalah disebabkan bulan puasa, so dimaafkan lah. Huhuhu ! So now aku memang rasa lapar sangat-sangat sebab tak ada selera nak makan bihun sup yang aku beli tadi.

Aku pun sebenarnya tak tahu apa yang aku merepek dari tadi sebab sekarang ni memang aku ngantok and penat sangat-sangat. So mahu pergi tidur dulu.

Bebbboiii !

Sunday, August 21, 2011

Siapa pernah makan kuih puteri mandi? Sedap tau ! Dekat tempat aku panggil puteri mandi tak tahulah tempat korang. Hehehe !

Assalammualaikum !

Walawei ! Rajin pulak aku nak update kan. Kalau time rajin tuh, berjela-jela ayat aku nak taip. Kalau malas tuh, kalau boleh tajuk je aku nak tulis. Hehehe ! Actually aku masih dalam keadaan yang tidak mengizinkan untuk berpuasa. Tadi pun lepas dah masak lauk pauk untuk family aku, dengan secara tiba-tiba aku teringin nak makan cekodok cicah sambal sardin. Apalagi tumbuk-tumbuk lada sikit, terus aku lebur sardin setin dalam kuali. Lepas tuh apa lagi, melantak lah kan. Tapi waktu melantak harus sama time dengan waktu berbuka sebab dah terbiasa macam tuh.

And now, aku tak tahulah kenapa aku teringin sangat nak makan kuih puteri mandi. Korang mesti taukan benda alah apa yang aku dok sebut puteri mandi tuh kan. Kalau tak tahu pun mehh lah aku tunjuk sikit kuih dia macam mana.

Dalindareen7333

Hahh ! Ni lah dia kuih puteri mandi. Memang dari kecik lagi kuih ni aku panggil puteri mandi. Mak aku pun memang suka sangat buat kuih ni dulu. Tapi sekarang dah jarang buat sebab busy kan.

Actually kuih ni aku start suka balik lepas aku beli satu bekas dekat bazar ramadhan. Aku memang jarang nak beli kuih macam ni dekat bazar sebab bagi aku, mak aku punya kuih puteri mandi jugak yang terbaik tapi disebabkan teringin sangat nak makan, aku belilah jugak. And percaya atau tak, kuih ni memang sedap gile. Susah nak jumpa kuih yang orang buat sebijik rasa dia macam mak aku buat. Yelah kadang-kadang tuh, ada orang jual tawar, ada orang ni pulak cair je kuah dia. Tapi satu kedai ni memang buatkan hari-hari aku rasa nak beli puteri mandi ni.

Rasa dia tak dapat aku nak cakap macam mana tapi kuah dia ialah air gula melaka tuh and dia campur sikit dengan isi kelapa. Yang korang tengok dalam gambar tuh, yang macam cendawan tuh, isi kelapa lah tuh. Hehehe !

Dahlah wei ! Sekarang aku dah terliur balik dah. Stop cerita pasal kuih puteri mandi ni. Oklah tak tahu nak cakap apa lagi. Kejap lagi nak keluar jalan-jalan kejap dengan mak aku.

Bebbboii !

Berbuka puasa sambil ber-steamboat bersama bestfriend ! Hehehe.

Assalammualaikum !

Semakin hari semakin malas aku nak merepek and meraban dalam blog kesayangan ni. Semakin hari jugak, semakin bersawang blog aku ni and semakin kurang orang yang datang dekat blog yang sememangnya tak ada unsur-unsur ilmiah langsung. Nak cakap macam mana eh? Semangat nak update blog tuh memang ada, tapi selalunya lepas balik kerja je, tolong mak apa yang patut untuk berbuka, buka puasa kejap, then mandi terus aku boomm atas katil. Bukak laptop, facebook and blog, terus tidur. Kesian tau ! Setiap hari laptop pandang aku tidur and setiap hari jugak, habit aku ni menyumbang kepada kenaikkan bil elektrik. Kenapa eh ?

So disebabkan tak nak kekalkan habit yang tak senonoh tuh, sekarang aku merajinkan diri untuk merepek, melalut and etc.  ( Actually aku tulis etc sebab malas nak taip panjang-panjang. Hahaha ) Lepas dah plan baik punya nak buka puasa dekat luar, aku dengan bestfriend aku pun setuju nak buka puasa time dia offday. Even aku dengan bestfriend aku ni kerja satu hotel, kitorang ni payah bebenor lah nak jumpa. Yelah aku ni kerja betul-betul ikut office hour, bestfriend aku pulak ikut shift. Kadang-kadang tuh, aku dah nak balik kerja, dia baru nak masuk kerja. Memang payahlah nak sama waktu kerja ni.

So lepas dah plan punya plan, bestfriend aku ni ajak nak makan dekat Johny’s. Nak main masak-masak katanya. Aku layankan je lah sebab yang buka puasanya dia. Aku tak boleh puasa sebab tengah ehem ehem. Hehehe ! Tapi disebabkan terpaksa tunggu aku balik kerja, sampai-sampai je dekat Johny’s, semua dah full house. Yelah mana taknya, sampai sana pun dah pukul 6.40 petang. Aku tak kisah sangat semua tempat full house tapi kesian dekat bestfriend aku ni lah. Last-last kitorang decide nak makan dekat Johny’s pukul 8. Sambil-sambil tuh merayau dulu cari air. Tapi aku tak cari air pun, aku cari benda alah bawah ni:-

Dalindareen7345

Taddaaaa ! Wafer jem strawberry + coklat. Memang marvelous gile ! Disebabkan bestfriend aku ni satu benda pun tak makan lagi, just air je yang diminumnya. Aku pun dengan baik hati share lah benda alah ni dengan dia. Selalunya kan, kalau bab-bab wafer ni, aku memang kedekut sikit. Sedap kot !

Dalindareen7350

Tu dia bestfriend aku ! Tengah mencari-cari tempat makan yang kosong dari pandangan atas. Masa ni dah pukul 8 kot tapi serius, orang tak berganjak langsung dari restoran tuh. Lama gile kan melantak. Aku yang tunggu pulak naik fedup. Aiishhh. Entah apa-apa kan tiba-tiba nak marah, padahal aku yang lembab nak siap tadi. Kuikui.

Then dalam pukul 8.15 malam macam tuh, Johny’s dah ansur-ansur kosong tapi orang yang tunggu turn dekat luar tuh pulak melambak-lambak beratur. Nak tak nak, aku dengan bestfriend aku ni pun ikut beratur sama. Alhamdulillah kitorang cepat dapat tempat and makanan pun cepat sampai. Hehehehe ! Gumbira gumbira !

Dalindareen7351

Dekat Johny’s ni, aku dengan bestfriend aku just order steambot untuk 2 orang. Lepas tuh add on lagi bbq chicken yang macam dalam gambar atas ni. Serius wei ! Kalau korang pergi makan dekat Johny’s, try lah order bbq chicken ni. Memang sedap gile lah ! Sampai sekarang aku ingat macam mana rasa dia tau. Tak tahulah kenapa tamak sangat time ni, aku pergi add on lagi banana split. Hahahaha memang tamak time ni.

Dalindareen7355

Masa ni aku tengah khusyuk meratah bbq chicken tuh. Bestfriend aku pulak suka sangat tangkap gambar time aku buat muka tak senonoh. Dahlah dengan tak mekapnya. Memang saja nak cari pasal dengan aku lah kan !

Dalindareen7356

Yeahhh ! Proses masak-masak dah start. Boleh dikatakan bestfriend aku je yang dok campak-campak makanan dalam periuk ni. Aku tolong tengok and makan je. Malas aku nak menggodek-godek periuk tuh.

Dalindareen7357

Memang makanan dekat sini semuanya sedap-sedap tau. lagi-lagi tang sos dia tuh. Aku rasa macam nak tanya je akak yang kerja dekat situ. Macam mana ehh dia buat sos ni ? Sedap je aku rasa. Lain macam tau sedap nya. Huhuhu !

So far, makan Johny’s ni memang berbaloi sangat-sangat sebab sampai ke esok nya kau akan rasa kenyang je. Maybe sebab benda alah ni semua rebus-rebus, tuh yang rasa kenyang je sebab banyak air masuk. Tapi apa-apa pun memang sedap.

Uwaaaa ! Besok hari busy sedunia dah start, dahlah kerja aku hari Jumaat hari tuh tak siap lagi. Masaklah aku nak buat kerja dekat ofis esok. Oklah nak siap-siap sediakan bahan untuk masak petang ni. Ada masa aku update lagi.

Bebbboii !

Friday, August 12, 2011

Kenapa aku berblog ? Apa motif sebenarnya aku tulis benda yang merapu-rapu dalam blog?

Assalammualaikum !
Rasa semangat tiba-tiba sebab tadi aku pergilah jenguk-jenguk kejap duit aku dekat nuffnang. Wahh ! Rasa bangga gila sebab dah cecah tiga angka. Hehehe ! Serius kecoh kan padahal orang lain dah berpuluh-puluh ribu cashout. Aku dengan nuffnang ni pun belum sampai setahun lagi. Tuh sebab duit aku sikit nak mampos !

Dulukan, masa aku mula-mula buat blog, aku tak tahu pun dengan buat blog and entry merapu-rapu boleh buat duit. Yang aku tahu, aku buat blog sebab aku nak luahkan apa yang terpendam dalam hati aku and kepala aku ni. Masa tuh pulak tengah syok memadu kasih dengan ex aku, lagi bertambah galak lah aku update pasal ex aku tuh. But now semua entry tuh aku dah delete sebab aku sendiri pun rasa geli bila baca balik. Haiiishhh ! Lepas tuh dengan ayat yang kejap-kejap ewww, kejap-kejap tamoolaaaar !! Haiyoo serius aku tak sangka aku ada bakat untuk tulis bahasa rempit dulu.

Kalau nak tahulah kan, aku mana pandai bab nak tukar background dengan template dekat blog ni. Semuanya aku main redah je. Main letak je widget yang melambak-lambak. Tuh sebab blog aku berat semacam je macam tuan dia jugak. Hahaha ! Kadang-kadang tuh rasa macam jealous jugak tengok blog orang lain yang cantik-cantik. Tapi nak buat macam mana kan, aku memang tak reti bab edit-mengedit ni. Cubalah tengok header blog aku tuh, tuh pun aku main edit je pakai photoshop.
Sebenarnya aku pun tak tahu sebab apa aku berblog. Nak katakan aku kejar follower, tak adalah sangat. Aku pun tak harap orang follow blog aku. Kalau diorang suka and rasa nak follow. Dipersilakan lah. Hehehehe ! Lepas tuh nak katakan aku kejar duit, entahlah. Masa dulu ye sebab aku rasa berpinar mata bila orang cashout banyak gila duit. Tapi sekarang ni, aktiviti berblog pun dah kurang, aku makin malas nak fikir pasal duit. Perasaan nak update blog tuh memang ada tau. Lagi-lagi bila time nak habis kerja tuh. Tup tup balik je rumah, dah nampak katil, serta merta aku rasa malas nak update. Aku pun tak tahulah kenapa. Mood nak update tak ada macam time aku study dulu. Kadang-kadang tuh rasa jeles jugak sebab orang yang dah kerja and beranak-pinak, relax je update hari-hari. Tapi aku ? Ahh malulah nak cakap.

Kalau korang tengoklah kan, sekarang ni dah melambak-lambak orang buat blog. Semua nak kejar follower and traffic punya pasal. Best ke jadi popular ni. Rasa seksa ada lah aku rasa. Bukanlah aku nak cakap aku ni popular. Tapi semenjak aku dapat tahu, ada fake profile fb yang guna nama and gambar aku, serta merta aku jadi takut yang amat. Aku dah warning orang yang buat fake profile guna nama aku tuh, tapi still tak ada respons ! Hurmm. Biarlah tuhan je yang balas. Tapi maybe salah aku jugak yang tempek bermacam-macam gambar dekat blog ni. Hurmmm nobody’s perfect. Tetibe kan ! Hahahaha.

Aku pun tak tahu nak cakap apa lagi sebab pale otak aku ni rasa penat sangat sebab hari-hari tengok nombor. Tapi makin lama and semakin hari aku makin suka dengan apa yang aku buat. Hehehe ! Tadi pun dekat office, kakak-kakak ni dah ada yang pasang lagu raya. Rasa sedih tiba-tiba sebab satu apa pun aku tak prepare lagi untuk raya ni. Uwaaaa !

Dalindareen7329

Jangan tanya kenapa aku suka tempek gambar aku sendiri dekat blog ni. And jangan tanya jugak kenapa aku tak mekap bila pergi kerja. Serius sekarang ni sejak-sejak umur dah jadi 21 tahun. Makin malas aku nak usik barang mekap. Yang aku usik just vaseline je. Kadang-kadang tuh rasa selekeh jugak bila dah tengah hai. Mana dengan muka berminyak lagi. Mana dengan muka banyak jerawat lagi. Dengan tak mekap lagi. Hadooii ! Tak payahlah aku cakap. Oklah aku dah ngantuk ni. Disebabkan ngantuk punya pasal, tak pasal-pasal besfriend aku kena marah. Hahaha !
Oklah bebboii !

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...