Showing posts with label Event. Show all posts
Showing posts with label Event. Show all posts

Monday, March 16, 2015

Butterfly Project Event : Pimp My Chu Lip Lipbalm by Mentholatum di Kare Cafe, One Utama

Assalammualaikum

Siapa yang suka bibir kering ? Mesti tak ada sesiapa yang suka kan. Dah lah kering lepas tu mesti rasa bibir tu macam kasar je kan. Eiii tak best langsung kan. Rasa macam tak cantik je jadinya.

Disebabkan nak bibir sentiasa moist dan tak kering, hari Sabtu 14 Mac lepas, aku beranikan diri untuk join event yang dianjurkan sepenuhnya oleh The Butterfly Project. Nama event ni pun comel sangat, Pimp My Chulip bersempena dengan produk keluaran Mentholatum yang baru iaitu Chu Lip lipbalm. Dah lah nama pun dah comel, then event ni pun diadakan dekat tempat yang memang comel, bertempat di Kare Cafe, One Utama. Thanks Mamasan Tammy sebab invite I. Hehehe




Credit : Sumber Google

Beginilah jadinya kalau aku dah excited tengok benda-benda comel. Semua benda aku lupa. Sampaikan nak tangkap gambar Kare Cafe pun aku boleh lupa. So kita guna pakcik Google je lah. Hehehe.







Comelkan decoration dalam Kare Cafe ni. Bila dah rasa semua benda comel, semua tempat aku nak tangkap gambar. 

Tujuan utama Event Pimp My Chulip ni diadakan adalah untuk memperkenal kan apa bendanya Chu Lip ni. Haa mesti korang pun blur-blur lagi. So meh lah aku bagitau, senang cerita kan, Chu Lip ni adalah lip balm. Tapi kenapa nama dia Chu Lip ?

Kalau nak tahu, Chu Lip ni maksudnya cium atau kiss. Haa tau dok apa cium apa kiss? Tipulah kalau cakap tak tahu. Mih mih mih. So memang senang sangat nak bawak Chu Lip ni pergi mana-mana. Campak dalam handbag, rasa bibir kering, terus kiss je Chu Lip. Memang senang sangat kan.

Dah nama pun event ni, Pimp My Chu Lip. So semua butterfly diarahkan untuk design Chu Lip ikut kreativiti masing-masing. Masa ni aku dah cemas dah. Wei design apa lah nak buat ni ? Aku tak kreatif woi. 





See see macam-macam kan barang yang ada untuk kitorang semua design Chu Lip masing-masing.
Nampak tak ada telur warna pink, hijau, purple tu ? Itulah Lip balm yang bernama Chu Lip. Haa comelkan. Aku rasa ni lah first time aku tengok lip balm bentuk comel macam ni.

Masa ni aku memang dah aim, aku nak Chu Lip warna pink jugak, tak kira nak jugak. Lepas tu nak riben banyak banyak. Nasib baik dapat sebab masa ni masing-masing dah berebut ambil barang-barang comel ikut taste masing-masing.






Mana tak gile jadinya bila nampak semua benda comel ni. Aku rasa macam aku nak letak semua je item-item comel ni dekat Chu Lip aku. Muahahaha tamak ! Comel gile kot.




Gambar perasan diri cantik haruslah diselitkan okeyh !


Before kitorang semua start untuk design Chu Lip masing-masing, semua butterfly diberi peluang untuk tengok design-design Chu Lip sekitar kafe. Sambil-sambil tu boleh lah cari ilham nak buat design apa kan. Huhuhu.









Comelnya !! Macam mana lah dorang ni boleh creative sangat design Chu Lip sampai jadi macam ni. Kalau aku memang tak pandai lah kan nak lukis macam-macam. Dekat sini aku tabik sesiapa yang kreatif sangat design Chu Lip sampai jadi rupa macam ni. Anda memang tersangat-sangat lah kreatif. 

Tahniah !



Memula tu dah berangan dah, nak letak rambut biru dekat Chu Lip aku nanti. Tapi disebabkan tak berapa nak kreatif, impian yang sungguh mendalam itu hanya disimpan rapi. Sob sob. Cewahh skema sangat ayat. 




Blogger yang memang cantik : Najlaa' Aqilah




Event Chu Lip ni memang sangat menitikberatkan elemen-elemen warna. Dekat mana-mana pun mesti nak colourful sampaikan file folder dengan cawan pun dah colorful. Macam tahu-tahu je yang iolls ni minat dengan polkadot. Hehehe.





Masa ni adalah penerangan tentang produk Chu Lip. Memang tak sangka yang produk ni semua dari Jepun. Patutlah design dia comel-comel. Then kitorang semua kena design Chu Lip ikut kreativiti masing-masing and terus upload gambar dekat website Chu Lip sebab ada contest Pimp My Chu Lip yang berlangsung dari 5 March hingga 31 March. Kalau rasa nak menang Ipad Mini and produk Chu Lip ni boleh join.




Hasil tangkapan. 

Tadi beria sangat kan nak ambil semua item tapi last-last ni je yang aku dapat. Nasib baik sempat ambil rambut blonde dengan riben polkadot tu. Chu Lip warna pink pun aku sempat ambil. Yeahhh !

Dan hasilnya....

Jeng... 

Jeng....

Jeng.....

Jeng.....

Jeng.....






Hahahaha jangan gelak ok ! Aku tahu tak cantik. Gigih tau buat tocang dekat rambut blonde tu. Muahahaha. 





Kak anil punya. Salah seorang blogger yang memang kuat tergelak. Dia tengok dia punya Chu Lip sendiri pun boleh tergelak. Padahal aku rasa comel je.  Hahahaha




Bergabung Meletop !!!








Ni lah Kak Anil yang aku cakapkan tu : Tekan sini untuk baca blog Kak Anil






Masa nak letak Chu Lip yang aku design tu, time ni macam dah pasrah je sebab ada ramai lagi yang design Chu Lip lagi cantik dari yang aku buat. Muahahaha pasrah je lah wei. 




Menyoroklah kau wahai Chu Lip berambut blonde. Jomlah kita membawa diri. Sob sob. Hahaha



Bila dah pasrah tu, perut pun tiba-tiba je rasa lapar. So aku dengan Kak Anil memang terus terjah tempat makanan. Hehehehe, Rosaklah diet guwee !



Spaghetti Bolognaise + sandwich salmon + donut gebu + cupcake sedap.

Pinggan polkadot tu memang sangat-sangat menaikkan selera aku. Nak beli jugaklah nanti. Letak satu dekat rumah.

Semuanya sedap-sedap ok ! Lagi-lagi sandwich salmon tu. Uwaa meleleh pulak air liur time ni. 





Hahaha sempat lagi pose. Masa ni aku dengan Kak Anil dah ambil makanan for second round. Lapar punya pasal. Huhuhu.



Bruschetta + fruit salad + donut gebu.

Abaikan pinggan yang atas tu, kan aku cakap ni second round. 
Muahahaha




Sesambil makan tu, organizer Chu Lip pun umumkan pemenang design Chu Lip paling kreatif. Aku memang dah out of the list lah kan. Apa-apa pun sesiapa yang short listed tu memang semuanya cantik-cantik. Geram je aku tengok. Kenapa lah aku tak kreatif macam dorang. Huhuhu. Best tau hadiah yang dorang dapat. 




Ni semua antara Chu Lip yang tak bernasib baik. Cuba cari aku punya menyorok dekat mana. 
Tak cantik 
Muahahaha.




Welfie dengan kak Anil haruslah ada. Masa ni Najlaa pun dah balik sebab dia ada event lain kena attend. So memang tak sempat nak welfie dengan Najlaa. Sedih.





Chu Lip ni ada empat jenis tau :

Purple : Arabian, Floral Shower

Pink : NY, Brilliant My Way

Dark Pink : Paris, Perfect Memories

Green : Nordic, Fancy Nostalgia.

Dekat mana nak cari Chu Lip lip balm ni ? Alah senang je, semua Chu Lip ni ada jual dekat Watson. Harga pun murah je, RM 25.90 and bila dah beli Chu Lip jangan lepas kan peluang masuk contest "Pimp My Chu Lip" dekat website Chu Lip. Kena cepat tau sebab contest ni berlangsung sampai 31 March je.  Mana tahu bila dah join tu, ada rezeki korang berpeluang menang Ipad Mini pulak kan. Huhuhu. 

Date of Contest : 5th March 2015 - 31st March 2015

Jom join cepat, cepat, cepat !


Memang best sangat bibir bila pakai Chu Lip tau. Aku baru test pakai yang Paris and so far memang bibir aku moist je sampai lah ke malam. Jom cepat-cepat grab Chu Lip dekat Watson yang terdekat ok. Huhuhu


Apa-apa info yang lebih lanjut boleh klik je dekat link yang aku bagi dekat bawah ok.




Oklah bye !







Wednesday, March 11, 2015

D.I.Y business card / blog card katanya.

Assalammualaikum.

Semalam aku dapat email, hari Sabtu ni aku dijemput untuk pergi ke satu event untuk blogger-blogger. Then dalam email tu aku dikehendaki bawak blog cards. Puaslah aku fikir apa menatang blog cards tu. Rupanya blog cards tu macam business card lah tapi tak ada lah letak semua detail dalam tu. Just letak apa yang boleh je, yang penting URL blog kau ada. 

Aku ni mana lah pernah pergi event-event bagai. Yelah iolls ni kan bukannya bolgger femes macam Namee Roslan and Fatin Liyana tu. Sendu je lebih. Buat entry pun syok sendiri je, macam ada orang nak baca kan. So kelam-kabut lah jadinya call supplier nak tanya pasal business card. Then result dia semua mengecewakan sebab dorang semua tak sempat siapkan business card dalam masa 3 hari ni. Means hari Jumaat lah, yelah kan nak pakainya hari Sabtu ni. Haa padan lah muka aku kan. Event nya hari Sabtu tapi baru sekarang terhegeh-hegeh nak prepare macam-macam. 

Dah mengadu-ngadu dekat kakak opis, menyatakan kesedihan yang sedang melanda, then ada officemate aku ni, Safura volunteer nak design kan blog card aku. Aku memang terus setuju je lah kan. Tak ada nak demand lebih-lebih pun. Nak cantik-cantik ke, nak kad kilat-kilat ke. Memang aku tak demand langsung. Ada orang nak tolong design pun aku dah sangat-sangat bersyukur tau. Ok dekat sini aku macam pelik sikit dengan perangai aku ni sebab selalunya kalau aku nak mintak orang buat, macam-macam aku demand. Maybe dah matang sikit kot, yelah nak kahwin kan tak lama lagi. Ehh tetibe ! Hahaha.


So jeng jeng jeng jeng, inilah hasilnya lepas Safura berhempas-pulas design blog kad aku. Aku memang nak simple je and kalau boleh nak blog card tuh ada unsur-unsur warna pink and polka dot sikit. Haaa sama lah macam tema blog aku ni kan. Mih mih mih.




Kertas nya pakai ivory card je. Alah A4 paper yang keras tu. Jimat sungguh jimat. Design pun pakai Microsoft Words je. Muahahaha senang giloss nak buat tapi aku malas. Nasib baik Safura rajin.





Lepas dah digunting, aku malas nak rotate kan gambar ni. Biar korang teleng-teleng kepala tengok gambar atas ni. Barulah surprise sikit nak tengok kan. Padahal nan hado pun. Bajet macam ada orang nak tengoklah kan. Hehehehe




Memang gigih lah kan print depan belakang. Aku ni bila dah senget-senget print tu mulalah rasa nak give up je. Nasib baik lah ada Safura, dia lah yang tolong design kan, tolong print kan. Tolong adjust mana-mana yang senget. Phewww nanti aku bagi hadiah kahwin besar ehh Sapura. Huhuhu






Time blog card ni siap pun dah malam, and kitorang pun ada inventory malam tu. Memang tak sempat lah nak gunting semua kan. Tapi tadi ada office mate yang baik hati nak potong semua blog card ni. 
Thanks Effy !

Satu masalah dah selesai. Sekarang ni aku pening pulak nak pakai baju apa. Aduhai. And kalau pergi event-event yang melibatkan blogger-blogger ni mesti kena tangkap gambar banyak-banyak kan. Satu masalah lagi timbul, Power bank aku rosak ! Uwaaaaaa mengada-ngada lah semua nak rosak time ni. Esok aku nak beli jugak power bank walau macam mana pun. So sekarang ni dah ada dua masalah pulak timbul. Tak tahu nak pakai baju apa and nak cari power bank baru. Eiii sendu betul lah kau ni Azreen Zunairah. 

Oklah bye !

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...