Saturday, February 26, 2011

Ragam yang selalu aku nampak setiap kali aku datang kelas ! Ini hanyalah umum semata-mata ok, tak ada kena-mengena dengan yang hidup atau pun yang mati =)

Assalammualaikum !

Hadoi ! Memang busy gile lah dekat tempat aku belajar minggu ni. Mana lagi kalau bukan Merlimau, Melaka kan. Sebab apa aku cakap busy? Yelah sana sini orang dok letak bendera lah, berkempen bagailah. Semuanya sebab nak pilihan raya ni kan. Masa pagi tadi time aku baru bangun tidur pun, kuat gila bunyi helikopter berlegar-legar atas rumah aku ni. Dah macam nak perang dah aku rasa. Kan elok kalau helikopter tuh campak makanan ke, bawak aku jalan-jalan ke. Ada juga faedahnya kan ! Nasib baiklah semalam hujan, syiok jugaklah aku nak tidur.

Cerita pasal tidur, sebenarnya aku dah penat asyik tidur je ni. Ha ! Jangan main-main tau. Orang selalunya penat sebab buat kerja yang banyak kan tapi aku ni penat sebab tidur yang teramat banyak. Semuanya sebab tak ada kelas punya pasal lah. Boleh dikatakan dalam seminggu, just 2 hari je yang aku betul-betul pack dengan kelas. Selebihnya aku just dok membuta dekat rumah sewa tercinta ni, dok makan biskut sambil online and memekak selagi jiran tak marah ! Memang sadis kan minggu-minggu yang terpaksa aku lalui. Ni semua sebab pilihan raya punya pasal. Lecturer aku semua busy nak mati sebab dok arrange kan macam-macam event untuk vvip yang datang dekat politeknik aku ni.

Cerita pasal kelas pulak, serius aku memang rindu zaman aku semester satu dengan semester dua. Sebabnya masa ni lah kau akan dok merungut sebab kelas pack sangat. Lepas tuh time ni lah kau asyik tanya ketua kelas kau, kelas ada ke tak ada. Kalau kelas cancel, yahoo ! boleh balik tidur. Tapi kalau kelas ada, kau tadahlah telinga dengar lecturer membebel sampai ke petang. Even kelas pack macam mana pun, aku still boleh enjoy dengan kelas yang aku attend sebab macam-macam ragam aku nampak. Antaranya ialah :

Ngantuk sangat sampai kepala tersengguk-sengguk. Last-last kepala terhantuk dekat meja !

images (10)

Yang ni aku tak tahu masalahnya apa. Tapi aku rasalah kan, maybe malam tuh dia tak cukup tidur sebab buat kerja or buat assignment. Buat assignment lah sangat kan ! Then maybe jugak malam tadi dia dok ber online sampai pukul enam pagi. Last-last tidur pun nak dekat pukul enam setengah pagi padahal kelas pukul  lapan pagi. Bukan nak cakap orang lah tapi aku pun selalu jugak mengantuk dalam kelas tapi tak ada lah nak dok tersengguk-sengguk kan macam subjek yang lecturer kau ajar tuh memang kau paham bebenar sampai dok angguk berkali-kali. Padahal…Aiisssshhh !

Tapi aku kesian jugak dekat orang yang muka dia memang selalu mengantok dalam kelas ni. Kalau nasib baik dapat lecturer yang sporting, dibiarkan je lah student tuh yang dok melayan ngantuknya tuh. Tapi kalau nasib tak baik, lecturer kau tengah hangin start dari pagi and last-last nampak kau tersengguk-sengguk pulak kan. Memang makan pemadam whiteboard lah jawabnya. Tak pun lecturer tuh dok melaung nama kau kuat-kuat sampai satu kelas pandang kau. Hah ! Malu ke tak malu kalau macam tuh kan. Baik punya cover tak nak budak kelas perasan yang kau tidur, last-last kena tanggung malu sebab kau dah terkantoi ! Auuwww malu wei bila fikir-fikir balik.

Bergosip macam dalam kelas ni kau je yang ada. Suara boleh tahan pulak kuatnya kan !

j5uzyFDXv7

Benda ni selalu berlaku bila time presentation lah. Mula-mula kita yang duduk mendengar ni ok lagi lah pada setengah jam pertama. Nak dekat satu jam tuh, mulalah masing-masing dok gelisah sebab presentation dekat depan tuh tak menarik langsung. Dapat-dapat pulak orang yang tengah presentation tuh, orang yang memang kau tengah anti nak mampos. Hah ! Memang sedaplah kalau nak mulakan misi bergosip secara beramai-ramai ni. Tajuk gosip tak lain tak bukan pasal orang yang tengah dok pung pang pung pang presentation dekat depan tuh. Antara contoh gosip adalah :-

  • Apasal lah tebal sangat mekap si budak B ni? Presentation dalam kelas je kot. Tuh pun nak mekap over-over. Apa pulak pendapat kau wei ?
  • Haah lah wei ! Aku setuju dengan kau. Dahlah warna apa kejadah yang letak kat mata tuh ? Shiseido..shadow-shadow..Ahh lantaklah. Tak matching langsung dengan colour baju.
  • Eyeshadow lah sengal ! Haah kan. Lepas tuh dahlah slideshow punya background dibuatnya warna kuning, lepas tuh tulisan pulak nak warna putih. Mana nak nampak oiit !

Lepas tuh semua budak dalam kelas dok shhh..shhh suruh orang yang bergosip tuh diam. Hahaha ! Aku pun selalu kena macam ni. Dok bergosip tak habis-habis. Lepas tuh bila time aku nak present pulak. Hah ! Rasakan bila orang semua buat hal masing-masing tak dengar kau punya presentation.

Memekak tak ingat dunia padahal lecturer mengajar dekat depan !

ae461bb03bdce93dbad9-L

Hah ! Yang ni memang aku marah. Even boipren aku pun suka sangat nak memekak time lecturer tengah mengajar. Last-last diorang yang kena aim untuk jawab soalan dari start kelas sampai lah habis kelas. Aku marah bukan apa tau. Aku baru nak jadi baik untuk jadi student yang paling mendengar kata. At last diganggu pulak oleh suara-suara sumbang yang memekak macam nak mati ni. Kalau memekak pasal benda yang ada kaitan dengan subjek tuh tak apa jugak. Nie pasal ikan lah, nak jual ikan lah. Lecturer cakap lain diorang cakap lain. Hah ! Betul-betul pekak nanti padan muka.

Sebenarnya macam-macam ragam yang aku nak ceritakan. Tapi perut aku ni dari tadi berbunyi kruukk kraakk kreeek ! Tuh petandanya dah lapar sangat dah tuh padahal pagi tadi aku dah baham biskut empat keping kot. Oklah aku nak pergi main masak-masak dulu. Ada masa aku update lagi sebab hari ni pun cuti kan. So boleh lah update banyak-banyak kali.

Dalindareen6370

Oklah jomlah kita makan secara beramai-ramai and menjadi student yang sentiasa mendengar kata. Ekk motif !

Bebboiii !

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...