Sunday, August 7, 2011

Jom jadi doraemon kejap nak. Merasa makan dorayaki time berbuka ni ! hehehe.

Assalammualaikum !

Whoaahhh ! Gile lama aku dah tak update entry dalam blog ni kan. Bukan apa, rasa malas yang amat even hari sabtu dengan ahad bukannya aku kerja pun. Tapi tak tahulah kenapa, semangat nak update blog tuh memang tak ada langsung. Rasa malas semacam. And tak tahu jugaklah kenapa, pagi tadi time sahur aku rasa lapar sangat sampaikan banyak gile aku makan mihun goreng yang mak aku masak. Habis kot satu mangkuk ! Aishhh.

Wow ! Pejam celik pejam celik, dah seminggu kita puasa kan. rasa sekejap je masa berlalu. Kalau tak tuh, siap main pangkah-pangkah dekat kalendar nak tunggu habis puasa punya pasal. Cerita pasal puasa ni kan, aku memang pantang kalau pergi bazar ramadhan. Ada je yang nak dibelinya. Time dekat bazar tuh memang macam orang kebulur tak makan setahun, tup tup bila dah time berbuka and teguk segelas dua air, terus mati selera nak makan semua yang dibeli tuh. Last-last aku tak termakan pun semua yang aku beli tuh. So penyudahnya, sediakan lah telinga untuk mendengar bebelan mak aku. Hehehe !

Kalau pergi bazar kan, memang tak sah kalau aku tak beli satu kuih comel yang bernama dorayaki ni. Adik aku yang kecil sekali pun memang setiap hari wajib beli kuih ni. Kadang-kadang tuh sampai bergaduh berebut nak habiskan kuih dorayaki ni. Tamak punya pasal kan. Huhuhu. Kuih ni ada macam-macam flavour tau and selalunya adik aku punya rasa coklat and aku punya strawberry. Hehehe ! Murah pun murah kuih ni. Seringgit dapat lima biji. Selalunya mak aku beli dua hengget coklat and sehengget strawberry. Tuh pun setiap hari memang tak cukup. Hehehe. So mehh tengok macam mana rupanya kuih dorayaki ni. Hehehe !

Dalindareen7313

Ni aku punyalah. Flavour strawberry. Memang sedap nak mampos. Sebenarnya rupa dorayaki ni tak ada pun sejibik sejiban macam dalam cerita doraemon tuh. Aku pun tak tahu kenapa makcik tuh dok letak nama dorayaki. Ahhh lantaklah kan. Asalkan rasa dia sodap sudahlah. Hehehe ! Aduh terliur pulak aku tengok gambar ni. Petang ni wajib beli kuih ni lagi.

Oklah aku nak siap-siap apa yang patut. Ada masa nanti kalau aku rajin. Berupdate lah blog aku ni. Hehehe !

Bebboiii !

 

2 comments:

damha said...

slm ramadhan yg ke7 reen...
apa kbr..lama x dgr berita...
kuih dorayaki kat penang xdele...
saya lom pernah mkn lg nie....
kuih tu dikukus ke....

Azreen Zunairah said...

damha: dia punya adunan sama je mcm kaya ball tp yg ni dia buat bulat2 n inti dia lain..hehehhe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...