Sunday, January 16, 2011

Budak-budak kecik zaman sekarang memang advance nak mampos ! Aku dulu time kecik-kecik dok umah jek tau ! Facebook pun tak kenal !

Assalammualaikum !
Tadi aku tengah godek-godek * Twitter * aku then aku terbaca tweet dari sorang kawan aku ni. Dia tweet “ 1 dari 3 orang budak sekolah pernah melakukan seks”. Advance tak budak sekolah sekarang ni? Time aku sekolah dulu, aku tau pasal benda-benda ni semua pun lepas belajar science time form 3 dulu. Tuh pun bukan tau detail pun. Just tau organ-organ yang terdapat dekat lelaki and perempuan je lah.

Masa tuh aku ingat lagi. Aku kan sekolah agama so  bila cikgu sebut-sebut pasal organ-organ apa yang ada dekat abdomen perempuan, semua budak lelaki pakat-pakat dok segar belajar science. Padahal sebelum ni tak pernah pun nak fokus dalam kelas. Kerjanya asyik dok kumpul air liur basi bergelen-gelen. Then yang part perempuan pulak, dah malu-malu. Sampaikan cikgu suruh semua duduk tegak sebab ada budak perempuan yang tunduk-tunduk kepala tak angkat-angkat. Cehh ! Aku mestilah malu jugak kan yelah first time kot tengok benda yang memang lain daripada yang lain ni. Selama ni aku tengok adik aku punya kecik je. Oupppss !

cdrstx

Lebih kurang macam gambar dekat atas ni lah aku malu-malu tau. Dah kata sekolah agama kan. So HARUSLAH ! bertudung labuh ye kawan-kawan.

Then sekarang ni dunia makin canggih kan. Dekat mana-mana kita boleh tengok orang dok godek-godek dorang punya Blackberry, Iphone lah. Disebabkan zaman yang terlampau canggih ni jugaklah hari tuh masa aku balik Seremban. Adik aku yang darjah dua tuh dah pegang handphone sendiri dah. Siap suruh aku topupkan. Yang tuh lagi tak tahan. Then boleh pulak adik aku dok bergayut dengan kawan-kawan sekolah rendah dia sampai habis kredit dia. Wahh ! Masyuknya jadi adik aku kan. Kecik-kecik lagi dah boleh merasa benda-benda yang canggih ni.

Cell-phone-for-kids

Alolo comelnya ! Tapi yang atas ni bukan adik aku tapi lebih kurang macam ni lah ghoman ehh bila bergayut dengan kawan-kawan dia. Pernah satu hari tuh mak aku bisik-bisik dengan aku cakap adik aku dah ada awek. Wahh ! What the… ! Then mak aku bagi dekat aku surat yang awek adik aku ni bagi. Ummakk aiii ! Gile kentang awek adik aku boleh karang ayat-ayat jiwang padahal baru darjah satu. Ayat bm pun still berterabur, gigi susu pun belum patah lagi. Tapi surat cinta mengalahkan aku yang tak pernah bagi surat cinta kat boipren aku tuh. Hurrm ! Malu jap. Ok ok meh sini aku tunjuk rupa adik aku yang kecik-kecik dah gatal padahal tak sunat lagi tuh.

Dalindareen5316


Hahaha ! Padan muka kak yong masukkan gambar adik yang versi pompuan punya. Biar takda awek nak melekat dekat kau so tak payahlah nak gatal-gatal lagi.

Then yang aku perasan lah kan. Budak-budak sekarang dah pandai dah main facebook. Tak kiralah baru lahir ke, baru sunat ke, baru patah gigi susu pertama ke. Tetap ada account fb. Termasuklah adik aku yang sorang ni. Bila aku tengah online fb je. Sibuk dok cakap add lah adik kak yong. Dah aku add suruh aku komen-komen gambar dia pulak. Banyak cantekk ! Komen gambar kak yong kau ni dulu. Baru kak yong komen gambar kau eh adik ku sayang.

Nak dibandingkan zaman adik aku dengan zaman aku yang dulu, memang banyak bezanya. Dulu aku mana dapat nak main playstation bagai. Stok-stok main game jenis yang tape tuh. Tape tuh dulu mahal. Dalam sekeping mau nya 20 hengget. Sekarang aku tengok dah 5 hengget dah.
Lepas tuh dulu aku mana merasa nak pegang handphone ni, form 1 baru aku rasa. Tuh pun handphone 3310 yang stok-stok kalau baling dekat anjing memang gerenti mampos anjing tuh. Time tuh kalau dah ada handphone canggih, kiranya kaulah yang akan jadi ketua dalam geng tuh sebab kau anak orang kaya. Yang dok pakai hp 3310, jadi je orang suruhan as long as budak yang kaya tuh nanti belanja kau.

nokia-3310

So korang boleh bayangkan macam mana besarnya handphone aku time tuh sampaikan bila time spotcheck dekat asrama aku tak tau dekat mana aku nak sorokkan sebab besar sangat..hahaha.
Bila zaman dah maju ni jugak makin ramai budak-budak sekolah yang advance pasal seks. Takut aku bila tengok berita budak sekolah lahirkan anak. Entah macam mana lah kan dorang nak lahirkan anak dorang tuh. Kecik lagi kot masing-masing. Boleh ke nak tanggung kesakitan tuh semua. Rasa macam banyak pulak aku membebel malam ni. Oklah harap-harap korang tak muak and termuntah hijau baca semua entry-entry aku.
Bebbbooii !

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...