Saturday, January 3, 2015

Entry pertama untuk tahun 2015.

Assalammualaikum !

Rasanya tak terlambat lagi kan nak wish selamat tahun baru kan. Alah lewat tiga hari je pun. So uolllss selamat tahun baru 2015 and selamat menyambut Maulidur Rasul. Diharapkan semua dapat capai azam-azam yang tahun lepas ye. Aku ? Macam biasalah tak pernah tercapai azam aku ni. Apa lagi lah kan kalau bukan azam nak kuruskan badan. Alah uollss ni macam tak paham-paham kan, setiap tahun perempuan akan buat azam apa. Aku pun salah sorang perempuan tu lah. Huhuhu. Tapi tak pernah lah tercapai. Tipulah kalau tak pernah tercapai kan. Pernah lah jugak. Tu pun bertahan selama setahun je. Lepas setahun tu, dah perasan badan dah cantik macam Fazura and Ayu Raudhah, aku bantai melantak nasi hari-hari. So now menyesal and berazam nak kurus balik. Wuwuwuwuwu. Dokan saya ye !

So far, tahun 2014 ada macam-macam terjadi. And aku rasa masa dalam tahun 2014 tu, macam panjang je. Bila orang takut-takutkan aku pasal tahun 2015, aku siap cakap lagi, lekluu lambat lagi. Tup tup dah 2015 dah sekarang. Whoahhhhh takut gile dah ni. Apa yang bakal terjadi tahun 2015 ni? Buat masa ni biarlah rahsia dulu ye. Kalau nak tahu, korang kena lah keep update je dengan blog aku ni. InsyaAllah aku memang akan update cerita-cerita terbaru dalam blog ni. Cehhh ! Bajet bajet retiss sangat kan jawapan. Muahahaha. Ada aku kisah. Tapi aku tahu, emak aku, kawan-kawan opis semua stalk blog aku ni walaupun banyak cerita tak berfaedah dalam blog aku ni. Huhuhu.

Tahun 2015 ni jugak aku umur dah meningkat setakuk dah, Wei tahun ni aku dah 25 tahun dah, alhamdulillah  selama 25 tahun menjadi anak kesayangan kepada emak dan ayah aku. Nak masuk 4 tahun dah kerja dekat The Royale Bintang Seremban. And dah 2 tahun setengah jugak menjadi pelajar separuh masa dekat UiTM Shah Alam. Means, dah 2 tahun setengah jugaklah aku ulang alik dari Seremban ke Shah Alam wei ! Gile kental kan aku. Eleh cara cerita macam kau sorang je yang kental. Ada classmate aku dekat Uitm tu, ulang alik dari JB lagi tau. Dah ada anak sorang pun. Relax je kan. Aku ni anak tekak je lah yang ada. Tu yang kental dia lain macam. Nak jugak kan, tak nak kalah. Muahahaha.

Insyaallah tahun 2015 ni akan memberi seribu makna dekat kita semua. Ikutkan macam-macam dugaan untuk tahun 2014. Tak payah lah aku nak cerita satu persatu sebab benda-benda ni semualah, kita dapat tempuh and sampai ke tahun 2015 ni. Macam mana nasib kita untuk tahun ni, hanya Tuhan je yang boleh tentukan. Yang penting, doalah banyak-banyak selagi terdaya.

Banyak sangat benda yang best tahun lepas, antaranya business kek aku yang aku buat secara part-time ni, dah diterima orang ramai sikit demi sedikit.



Red velvet cake


Victoria sandwich cake

Saja je nak buat korang terliur cuti-cuti ni. Huhu. So sesiapa yang rasa-rasa nak tempah dekat aku, boleh lah PM aku dekat Facebook. Tapi area Seremban je tau. Takutlah nak COD jauh-jauh. Huhuhu.



Tengoklah pipi yang kembang tu. Tuh yang semangat tiba-tiba nak diet and nak kurus balik. So untuk tahun 2015 ni, aku doakan segala yang kita semua hajatkan akan tercapai. Dimurahkan rezeki selalu, dan diberikan kesihatan tubuh badan. Tak lupa jugak untuk budak-budak Uitm, bulan Januari ni adalah bulan yang sangat-sangat tough untuk kita semua kan. Aku doakan kita semua sama-sama dapat jawab paper exam. Doakan aku jugak ehh. 

Oklah bye !

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...